Vásárlási feltételek
A https://www.kazanguru.hu/ webáruházának (a továbbiakban: Webáruház)
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI
(a továbbiakban: ÁSZF)
A Webáruház üzemeltetőjének adatai:
Cégnév: Mrázik Gyöngyi E.V.
Székhely és levelezési cím: 1111 Budapest Bartók Béla út 14. 1. em. 11.
Nyilvántartási szám: 54173110
Adószám: 55484516-2-43
Statisztikai számjel: 55484516-4791-231-01
Tel. szám: +36705717937
Email: kazanguru2020@gmail.com
A Webáruházat üzemeltető Mrázik Gyöngyi E.V. a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara nyilvántartásában szerepel.
- Általános rendelkezések és felhasználási feltételek:
1.1. Jelen ÁSZF teljes egészében nyilvános, a Webáruház minden általában elvárható intézkedést megtett annak érdekében, hogy a Megrendelő az ÁSZF-et még a szerződéses jogviszony létrejötte előtt megismerje.
1.2. Minden a Weboldalon (ti. a https://www.kazanguru.hu/ oldalon) megrendelhető termékre és szolgáltatásra nézve a jelen Általános Szerződési Feltételeket kell alkalmazni – függetlenül attól, hogy a Megrendelő a Weboldal regisztrált felhasználója, vagy sem.
1.3. A Webáruháznál nincs hatályban egyéb magatartási kódex és a jelen ÁSZF nem utal egyéb magatartási kódexre. A Webáruház kifejezetten kizárja a Megrendelőnél esetlegesen érvényben lévő, vagy bármely más általános szerződési feltételek alkalmazását.
1.4. A Weboldalra történő belépéssel, a Weboldal használatával és a megrendelés leadásával a Megrendelő kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a Webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket (beleértve az Adatvédelmi Szabályzatot is) és annak minden pontjával egyetért – abban az esetben is, amennyiben ezen szerződési feltételek eltérnek a szokásos piaci gyakorlattól. Az Adatvédelmi Szabályzatban és a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltak el nem fogadása esetén a Megrendelő és a Webáruház között szerződéses jogviszony nem jön létre.
1.5. A Weboldalra történő belépéssel, a Weboldal használatával és a megrendelés leadásával a Megrendelő kijelenti, hogy 18. életévét betöltötte, továbbá, hogy mindenre kiterjedően ismeri és elfogadja az internetes vásárlás, kapcsolattartás korlátait.
1.6. A Weboldalon felhasznált védjegyek és egyéb védett tartalmak, szellemi alkotások jogosulatlan felhasználása tilos, a jogosulatlan felhasználás büntetőjogi és polgári jogi jogkövetkezményeket von maga után.
1.7. A Webáruház minden az adott helyzetben általában elvárható intézkedést megtesz a Weboldalon feltüntetett adatok pontosságáért és képek valósághűségéért, azonban nem vállal felelősséget az esetlegesen pontatlanul vagy helytelenül feltüntetett adatokért, a feltüntetett képek valóságtól történő eltéréséért, a Weboldal működését biztosító informatikai rendszer hibáiért és az ezekből eredő károkért, továbbá a Weboldalról linkek útján elérhető további oldalak tartalmáért.
1.8. A szerződés, illetve az azzal kapcsolatos kommunikáció nyelve a magyar, illetve a megrendelő ilyen igénye esetén az angol. A szerződés teljesítésével kapcsolatos kommunikációért a Webáruház díjat nem számít fel.
- A szerződés tárgyára vonatkozó rendelkezések
3. A vásárlás folyamata
3.1. A Webáruházban történő vásárlásnak a Weboldalon történő regisztráció nem feltétele. A vásárlás, illetve a megrendelés során esetlegesen tévesen, vagy szándékosan valótlanul megadott adatokkal összefüggésben a Webáruház felelősséget nem vállal.
3.2. A megvásárolni kívánt termék(ek) alatt található „KOSÁRBA” feliratú gombra történő kattintással a kiválasztott termék – a Megrendelő által megadott darabszámban – a Megrendelő virtuális kosarába kerül. További megvásárolni kívánt termék(ek)et a Megrendelő a további termékek alatt található „KOSÁRBA” feliratú gombra kattintva választhat ki.
3.3. A Kosár tartalmát a rendszer nem tárolja, a Weboldal elhagyásával a Kosár tartalma törlésre kerül.
3.4. A kiválasztott termék(ek) Kosárba helyezését követően a Weboldal jobb felső sarkában található kosár ikon alól előbújó „Kosár” gombra kattintva a Megrendelő megtekintheti a Kosár tartalmát, eltávolíthat onnan egyes nem kívánt termékeket, illetve módosíthatja az egyes megvásárolni kívánt termékek darabszámát; a módosítások mindig a „kosár frissítése” gomb megnyomásával lépnek életbe. A Kosárba helyezést követően a Kosár oldalon a Weboldal automatikusan feltünteti a szállítási díjat – és a számítás eredménye ismeretében kiszállítást, vagy ingyenes személyes átvételi lehetőséget választhat.
3.5. A Kosár oldalon található „Tovább a pénztárba” gombra kattintva a Megrendelő tovább haladhat a megrendelés folyamatában; a következő oldalon szükséges megadni a Megrendelő számlázási és egyéb elérhetőségi adatait (melyeket a Webáruház az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően kezel), valamint ezen az oldalon a Megrendelő választhat a lehetséges szállítási (személyes átvétel átvevőponton; Foxpost csomagautomata; házhozszállítás előre utalással; MPL Csomagautomata; házhozszállítás utánvétellel; sürgős házhozszállítás Budapesten futárszolgálattal akár 8 órán belül), majd fizetési módok (banki átutalás (előre utalás); készpénzes fizetés) közül.
3.6. A megrendelés leadásához a Megrendelőnek a rendelés adatait összegző oldalon a „Megrendelés” gombra kell kattintania, mellyel rendelését véglegesítve elküldi a Webáruháznak; e gombok megnyomása a feltüntetett (bruttó, az általános forgalmi adót, az egyéb adókat, termékdíjakat, szállítási költséget stb. magában foglaló) összegre vonatkozó fizetési kötelezettséget vonja maga után.
3.7. A termékek megrendelésére vonatkozó szerződés a megrendelés Webáruház általi visszaigazolásával jön létre, mely – megrendelési azonosítót is tartalmazó – visszaigazolást a Webáruház 72 (hetvenkettő) órán belül köteles elektronikus úton – a Megrendelő által a megrendelés, vagy a regisztráció során megadott e-mail címre – megküldeni. A visszaigazolás elmaradása esetén a Megrendelő ajánlattételi kötöttsége megszűnik. A Webáruház ezt követően telefonon vagy e-mail útján értesíti a Megrendelőt a teljesítés várható időpontjáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről. Az értesítést követően a Vásárló kizárólag személyesen vagy a "Kapcsolatok" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül vonhatja vissza a leadott megrendelést. A megrendelés leadásával és annak a Webáruház általi visszaigazolásával létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, azt a Webáruház iktatja és elraktározza. A Webáruház a Megrendelő írásbeli kérésére a szerződéskötést követő 1 (egy) éven belül a Megrendelő rendelkezésére bocsátja a szerződést és az ahhoz kapcsolódó dokumentációt.
3.8. A szerződésben foglaltakat a Megrendelő köteles teljesíteni és betartani, vagyis a Megrendelő köteles a megrendelt termék(ek) feltüntetett vételárát megfizetni és az(oka)t átvenni. Amennyiben a Megrendelő a termék(ek)et nem veszi át, vagy a vételárat és/vagy a szállítási költséget nem fizeti meg, úgy a Webáruház jogosult a felmerült kárai (így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállítás és a visszaszállítás díja, valamint adminisztratív költségei) megtérítését követelni, jogosult továbbá a Megrendelőt a Webáruház további használatából kizárni.
3.9. A megrendelt termékeket a Webáruház futárszolgálat igénybevételével küldi meg a Megrendelőnek a lehető legrövidebb időn belül. A Webáruház kötelezettsége arra terjed ki, hogy a megrendelt termékeket a megrendelés beérkezésétől (és banki átutalás választása esetén a termékek vételára Webáruházhoz történő beérkezésétől) számított 30 (harminc) naptári napon belül átadja a termékeket a futárszolgálatnak; a futárszolgálat a részére átadott küldeményeket az üzletszabályzatában/általános szerződési feltételeiben foglaltak szerint továbbítja a Megrendelőhöz.
3.10. A megrendelt termék(ek)ről – továbbá a szállítási díjról – a Webáruház a termékek Megrendelőhöz történő megérkezését követően számlát készít, melyet e-mail útján küld meg a Megrendelőnek – a Megrendelő által a rendeléskor megadott e-mail címre. A számlát a Webáruház a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolja.
3.11. A megrendelés Megrendelő általi utólagos módosítására kizárólag írásos formában, e-mailben kerülhet sor.
3.12. A termékek külalakja(szin,forma,anyag) eltérhet az oldalon lévő fotótól- gyártó változtathat a gyártás során felhasznált anyagokon, fejlesztés miatt. Ezek a változások miatt az Arsiton felelős. Az alkatrészek továbbra is ellátják feladatukat.
4. Fizetési feltételek
4.1. A megrendelt termékek vételárát a Megrendelő három úton fizetheti meg: a teljes vételárat – és a szállítási költségeket – megfizetheti a kiszállítást megelőzően banki átutalással (előre utalás), vagy – utánvét szolgáltatás választása és az ezzel felmerülő többletköltség megtérítésére vonatkozó kötelezettségvállalás esetén – a teljes vételárat és a szállítási költségeket (valamint az utánvét szolgáltatás költségét) készpénzben vagy bankkártyás fizetéssel megfizetheti az átvétellel egyidejűleg, illetve személyesen, előre egyeztetett időpontban a Webáruház ügyfélszolgálatán.
4.2. Banki átutalással történő fizetés választása esetén a Webáruház mindaddig jogosult megtagadni a megrendelt termék(ek) kiszállítását, illetve kiküldését, amíg a Megrendelő a termék(ek) teljes vételárát és a szállítási költségeket ki nem egyenlítette. A jelen pontban meghatározott fizetés választása esetében a Webáruház teljesítési határideje a termék(ek) vételárának és a vonatkozó szállítási költség Webáruház bankszámlájára történő beérkezésének napját követő napon kezdődik meg.
4.3. Amennyiben utánvét szolgáltatás választása esetén a Megrendelő az átvételkor nem egyenlíti ki a megrendelt termék(ek) teljes vételárát és a szállítási költséget, valamint az utánvét szolgáltatás költségét, úgy a Webáruház, illetve a futárszolgálat jogosult a termék(ek) átadását megtagadni és a felmerült kárai (így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállítás és a visszaszállítás díja, valamint az adminisztratív költségek) megtérítését követelni a Megrendelőtől, jogosult továbbá a Megrendelőt a Webáruház további használatából kizárni.
4.4. A fentiekben meghatározottaktól eltérő fizetési módot vagy feltételt, így például csekket, vagy váltót a Webáruháznak nem áll módjában elfogadni.
4.5. A Webáruházban feltüntetett árak és díjak bruttó összegek, vagyis az általános forgalmi adó összegét – és minden esetleges egyéb adót, termékdíjat, stb. – tartalmazzák. A feltüntetett termékárak azonban a szállítási költséget nem foglalják magukban.
4.6. Amennyiben a Webáruház minden gondossága és körültekintése ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a Weboldalon, abban az esetben a Webáruház nem köteles a terméket/szolgáltatást hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja írásban a Megrendelőnek a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Megrendelő írásban jogosult elállni vásárlástól.
Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:
• nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék / szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér;
• esetleges rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár;
• egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár
A Webáruház az adatbeviteli hibákból, téves, hibás, nem megfelelő árfeltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.
4.7. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Webáruház fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a Webáruház a hiba felismerése, illetve módosítása után a Vásárlót haladéktalanul értesíti. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
5. Szállítási feltételek
5.1. A Megrendelő a megrendelés folyamata során az alábbi szállítási módok közül választhat:
a) személyes átvétel átvevőponton;
b) Foxpost csomagautomata;
c) házhozszállítás előre utalással;
d) MPL Csomagautomata; házhozszállítás utánvétellel;
e) sürgős házhozszállítás Budapesten futárszolgálattal akár 8 órán belül.
5.2. A megrendelt termék(ek) személyes átvételére a Webáruház 1111 Budapest Bartók Béla út 14. 1. em. 11. szám alatt található üzletének ügyfélszolgálatán van lehetőség előre egyeztett időpontban, minden nap reggel 9 óra és este 19 óra között. A termék(ek) átvételének lehetőségéről a Webáruház telefonon vagy e-mail útján értesíti a Megrendelőt.
5.3. A Webáruházban megvásárolt termék(ek)et (az 5.1. pont a) alpontjában rögzített szállítási mód kivételével) a Webáruház az általa választott, a Weboldalon feltüntetett tájékoztatóban megjelölt futárszolgálat vagy csomagautomatába történő kiszállítás útján juttatja el a Megrendelőnek a megadott szállítási címre, illetve a kiválasztott csomagautomatába.
5.4. A Webáruházban megrendelt termék(ek) futárszolgálat részére történő átadása iránt a Webáruház a megrendelés visszaigazolását (és banki átutalással történő fizetés választása esetén a termékek teljes vételára és a szállítási költségek Webáruház bankszámláján történő jóváírását) követően legkésőbb 30 (harminc) naptári napon belül köteles intézkedni. A termék várható szállítási ideje a megrendelési folyamatban is ismertté válik, valamint azt a megrendelésről küldött visszaigazoló e-mail is tartalmazza.
5.5. A Webáruházban megrendelt termék(ek) Megrendelő által megjelölt csomagautomatába történő kiszállítása iránt a Webáruház a megrendelés visszaigazolását (és banki átutalással történő fizetés választása esetén a termékek teljes vételára és a szállítási költségek Webáruház bankszámláján történő jóváírását) követően legkésőbb 30 (harminc) naptári napon belül köteles intézkedni. A termék szállítási ideje függ a Megrendelő által kiválasztott csomagautomata aktuális leterheltségétől is.
5.6. A kiszállítási díjakról, illetve a kiszállítással felmerülő költségekről a Webáruház a Weboldalon nyújt részletes tájékoztatást. A Webáruház fenntartja a jogot a szállítási díjak összegének módosítására, amely módosítások a Weboldalon történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba.
5.7. A Webáruház által futárszolgálat útján kiküldött csomag minden esetben teljeskörűen tartalmazza a megrendelt termék(ek)et. A Webáruház ezúton is javasolja a Megrendelőinek, hogy a csomagot kézbesítéskor a futárszolgálat munkatársának jelenlétében alaposan vizsgálják meg és a termék(ek)en esetlegesen észlelt sérülés, vagy a csomag esetleges hiányossága esetén ne vegyék át a küldeményt, hanem kérjék jegyzőkönyv felvételét.
5.8. A Vásárló a szállítás időpontját illetően jogosult felkeresni a Webáruház munkatársát a Webáruház által megküldött, megrendelést visszaigazoló e-mail-ben található telefonszámon egyeztetés céljából.
5.9. A Weboldalon feltüntetett szállítási díjak az ország területén érvényesek.
5.10. A Webáruház Magyarországtól eltérő harmadik országba történő szállítást jelenleg nem vállal.
5.11. A Webáruház a termékekre vonatkozó tulajdonjogát azok vételárának teljes összege megfizetéséig fenntartja.
6. A Megrendelőt megillető elállási/felmondási jog
6.1. Fogyasztó által megkötött szerződés esetében a Megrendelő – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. §-ban foglalt rendelkezéseknek megfelelően a szerződés létrejöttétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Az elállási jog az azt követő naptól számított 14 (tizennégy) naptári napon belül gyakorolható, hogy a Megrendelőhöz megérkezett a megrendelés visszaigazolásáról szóló e-mail üzenet.
6.2. Az elállási jogát csak és kizárólag fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bek. 3. pont) jogosult gyakorolni. Ha a Megrendelő az elállási jogával élni kíván, úgy az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán a következő címre: 1111 Budapest Bartók Béla út 14. 1. em. 11. vagy elektronikus úton – a Webáruház ügyfélszolgálatának e-mail címére: kazanguru2020@gmail.com – és ezzel egyidejűleg köteles az elállással érintett terméket saját költségén visszajuttatni a Webáruháznak. E célból a Megrendelő használhatja a jelen ÁSZF végén található elállási nyilatkozat mintát is. Az elállási jog gyakorlása határidőben történik meg, ha a Megrendelő az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát a fenti határidő lejárta előtt elküldi/postára adja.
6.3. Ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő eláll a szerződéstől, úgy a Webáruház haladéktalanul, de legkésőbb a Megrendelő nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül visszatéríti a Megrendelő által megfizetett összegeket. A Webáruház a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő – az elállási nyilatkozatban, vagy azt követően más módon – más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
6.4. A Megrendelő még fogyasztó által megkötött szerződés esetében sem jogosult a szerződéstől elállni olyan szolgáltatások megrendelése esetében, amely(ek)et a Megrendelő utasításai alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére (illetve a szolgáltatásokat vele együtt igénybe vevő személyekre) szabtak. Ilyen esetben a Webáruház a megrendelés teljesítésének megkezdését (ti. a Megrendelővel folytatott egyeztetések megkezdését) megelőzően külön tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy a teljesítés megkezdését követően a Megrendelő elveszíti a szerződéstől történő elálláshoz való jogát; A Webáruház ilyen megrendelés teljesítését csak azt követően kezdi meg, hogy a Megrendelő e tájékoztatást tudomásul vette és az elállási jog teljesítés megkezdését követő elveszítéséhez előzetesen kifejezetten hozzájárult.
6.5. A Megrendelőt megillető elállási jogra vonatkozó egyéb szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet tartalmazza.
6.6. A Megrendelő kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
6.7. A Megrendelő a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozik.
6.8. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki bármilyen nemű sérülés vagy tartalomhiány, ezen tényt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvben fel kell tüntetni. A Webáruház nem vállal felelősséget a terméket érintő, utólagosan bejelentett tartalomhiányért vagy sérülésért.
7. Kellékszavatosság
7.1. A Megrendelő a szolgáltatások megrendelésére irányuló szerződés a Webáruház általi hibás teljesítése esetén a Webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159-167.§§-aiban foglalt rendelkezések szerint. Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő választása szerint
- elsősorban a szolgáltatás kijavítását, vagy kicserélését (=ismételt teljesítését) követelheti (melyet a szolgáltatás tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendetetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni), kivéve ha a választott kellékszavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Webáruháznak másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági igény teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet, vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy (a szerződés teljesítését megelőzően) a szerződéstől elállhat, ha a Webáruház a kijavítást, vagy a kicserélést (a szolgáltatás megismétlését) nem vállalta, e kötelezettségének az előző bekezdésben zárójelben feltüntetett feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz, vagy kicseréléshez (a szolgáltatás megismétléséhez) fűződő érdeke megszűnt.
7.2. A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Webáruház adott okot.
7.3. A Megrendelő a hibát annak felfedezése után haladéktalanul köteles közölni a Webáruházzal. Fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) által megkötött szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő károkért a Megrendelő a felelős. A Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított 1 (egy) éves elévülési határidőn túl, míg fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 3. pont) a szerződés teljesítésétől számított 2 (kettő) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogokat többé nem érvényesíthet.
7.4. A kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Webáruházat terhelik, ide nem értve a termékek visszajuttatásával felmerülő közvetlen költségeket, melyek a Megrendelő terhén maradnak.
8. Jótállás és garancia
8.1. A vonatkozó jogszabályok értelmében („az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet”) minden, a Webáruház által forgalmazott új termékre jótállási kötelezettség terjed ki.
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
A Webáruház a termékeket a Magyarországon érvényben lévő, jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazza.
8.2. Ezen felül a Webáruház által forgalmazott termékekhez garanciát (jótállást) biztosítanak a gyártók magyarországi importőrei.
8.3. Garanciális igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
- a termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel;
- a számla egy példánya
- beépítési munkalap, és szakvélemény érvényes gázszerelő igazolvánnyal rendelkező szakember által kiállítva
8.4. Amennyiben a termék javítását, karbantartását nem a jelen ÁSZF 2.1. pontjában meghatározott Szakember végezte, az alkatrészre járó garanciát (jótállást) a Vásárló elveszíti. Reklamációt a Webáruház kizárólag a Szakember által kiállított beépítési munkalap, és a beépítési szolgáltatás számlájának másolatának (postai vagy elektronikus úton a fentebb meghatározott elérhetőségek egyikére történő) megküldésével fogad be – a hibajelenség szakszerű leírása mellett. A visszaküldött alkatrészek minden esetben bevizsgálásra kerülnek a Webáruház által.
8.5. A garancia érvényesítésével érintett terméket/alkatrészt a Webáruház továbbítja a garanciát vállaló anyavállalat részére, amely haladéktalanul intézkedik a termék/alkatrész mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 2-4 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ezt az időtartamot egyoldalúan meghosszabbítsák. A kicserélés joga kizárólag azokra a termékekre vonatkozóan érvényesíthető, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt. A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások (pl. helytelen tárolás, elfagyás, beázás, mechanikai sérülés, elemi kár, elektromos hálózat hibájából bekövetkező sérülés, szándékos rongálás, szakszerűtlen felhasználás, javítási kísérlet nyomai stb.) esetén a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvéleménye alapján vállalják a cserét/javítást.
8.6. Az észlelt meghibásodást a Megrendelő köteles bejelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr email elérhetőségén a központi szakszervizénél. Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a forgalmazó vállalja a termék azonnali javítását/cseréjét.
8.7. Amennyiben nem állapítható meg egyértelműen a rendeltetésszerű használat, abban az esetben a Webáruház kizárólag a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék javítását/cseréjét.
8.8. A garanciális igények érvényesítésével összefüggésben a Megrendelő viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét.
9. Vegyes és záró rendelkezések
9.1. A Webáruház fenntartja a jogot bármely felhasználó kizárására, illetve bármely tranzakció vagy más tartalom, információ törlésére, amely értelmezése szerint ellenkezik a Webáruház megfelelő használatával, vagy amelyet a Webáruház rágalmazásnak, jogellenesnek, sértőnek, erkölcstelennek, vagy egyéb okból nemkívánatosnak minősít. A kizárással szemben a Webáruház külön jogorvoslati lehetőséget nem biztosít.
9.2. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, valamint más hatályos magyar jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
9.3. A jelen Általános Szerződési Feltételek a Weboldalon történő közzététel napjától visszavonásig érvényesek.
9.4. A Webáruház bármikor jogosult jelen általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani. Az ilyen módosítások a weboldalon történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba.
9.5. Jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezések valamelyikének érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés alkalmazhatóságát.
9.6. A Webáruházban vásárolt termékekkel, szolgáltatásokkal, illetve a vásárlással kapcsolatban, továbbá a jelen ÁSZF egészének, vagy bármely részének érvénytelenségével kapcsolatban esetlegesen felmerülő jogviták elbírálása során a magyar jog az irányadó. A jogviták elintézésére a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagosan illetékes.
9.7. A Webáruház felhasználói, illetve Megrendelői a jelen Általános Szerződési Feltételeket, a Webáruház, vagy a Webáruház használatát érintő, továbbá a megrendelt szolgáltatásokkal kapcsolatos bármilyen további kérdéseikkel, észrevételeikkel, panaszaikkal a Webáruház ügyfélszolgálatához fordulhatnak a kazanguru2020@gmail.com e-mail címen.
9.8. A Webáruház működésével, szolgáltatásaival kapcsolatos panasz esetén a Megrendelők a lakóhelyük, tartózkodási helyük szerint illetékes Békéltető Testülethez vagy Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez (1052 Budapest, Városház u. 7.) is fordulhatnak.
ELÁLLÁSI NYILATKOZAT MINTA
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:[1]
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:[2]
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:[3]
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
[1] Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és - ha van - telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.
[2] Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése
[3] A megfelelő jelölendő